۱۳۹۴ مهر ۲۲, چهارشنبه

كي ميشه آدم بشم؟

نه! درست نميشم، من با اينكه فكر ميكنم دلم براي درس و دانشگاه تنگ شده اما براي هزارمين بار نشون دادم از هرگونه سيستم آموزشي فراريم و همش ميخوام باب ميل خودم باشه! 
مثلا سوئدي! من هر روز كلي مطلب سوئدي ميخونم براي خودم ولي "عاجزم" رسما عاجزم از دنبال كردن درس سوئدي و تمرين حل كردنهاش! از طرفي من به اين كورس احتياج مبرم دارم! و آينده رويايي كه براي خودم ترسيم ميكنم در درجه اول وابسته به اين زبان سوئدي و مدركش هست! 
اين مشكل رو با زبان انگليسي هم داشتم. معروف بود بين معلمهام كه من موقع تمرين و امتحان در ميرفتم، براي همين هيچوقت يك مدرك كامل از زبان انگليسي ندارم و هيچوقت از سطح internediate در هيچ آموزشگاهي بالاتر نرفتم ! در حاليكه براي خودم سطحم بالا بود اما از نظر علمي و مدرك مورد نياز نه! 

براي كورس سوئدي به بهانه كار مدل نيم از راه دور نيم با معلم برداشتم و به بهانه كار ٢٥٪! 
يعني براي هر بخش دو ماه و نيم وقت دارم! 
از كل اين دو ماه و نيم من فقط دو هفته آخر تند تند مشق حل ميكنم و يه چيز سرهم ميكنم ميفرستم كه نه سطح واقعي من هست نه اصلا چيزي ياد ميگيرم. 
بعد غر ميزنم چرا من تلفظهام خوب نيست، چرا من اين همه ميخونم گرامرم بده؟ خب درس خوندنم غلطه! كلا روش درسيم هميشه غلط بوده! بلد هم هستم كه روش صحيح چيه ، در ده سال اخير حداقل ده بيست بار برنامه نوشتم، اشكالاتم رو نوشتم و نحوه تصحيح و تغيير روش! اما دريغ از يك روز، فقط يك روز اجراييات! 
روانشناس هم كمكي نكرد! 
كلا همه قطع اميد كردن از من! 
الان تقريبا مثل قطع نخاع شده هستم و مات و مبهوت رو تخت دراز كشيدم و فكر ميكنم منيك كتاب ١٠٠ صفحه اي رو به اضافه يك فصل ٣٠ صفحه اي با كلي تمرين، سه تا انشا سوئدي رو چطور تو دو هفته انجام بدم در كنار تمام مسئوليتهايي كه تو فمينيسم روزمره پذيرفتم و حاضر نيستم به كس ديگه بسپرم؟ 
تازه به اين اضافه كنيد قول اجراي رقص براي يك برنامه فرهنگي ايراني و اينكه اصلا يك ذره هم تمرين نكردم! 
ميخواستم اواخر نوامبر مرخصي بگيرم براي يك سفر، اما فكر كنم بتيد مرخصي رو بگيرم و بشينم خونه تمرين حل كنم:( 

آرزوي اين روزهام اينه، آدم بشم! 

۴ نظر:

  1. خدامیدونه که مشکل منم همینه، ولی به نظرمن اولویت روبذارروی اون چیزی که آیندت بهش بستگی داره ، بذاربقیه کارادرحاشیه باشن، زبان توکشورهای غیرانگلیسی زبان خیلی مشکل سازه متاسفانه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خب نشده تا حالا كه عمل كنم:( خسته شدم از خودم

      حذف
  2. خسته نباشی! البته من که از خودم قطع امید کردم، اما جوون هایی مثل تو رو میبینم که هنوز امیدوارم، واقا لذت می برم. همونجوری ادامه بده، بالاخره موفق میشی. :-)

    پاسخحذف
  3. کمک بخوای در خدمت هستم، هر چند سطح زبان من پایینه
    میتونی برای اینکه مقید تر بشی خودت رو جریمه کنی، یا با دوستی قرار بزاری هفته ای یک بار با هم کار کنید

    پاسخحذف