۱۳۹۴ شهریور ۴, چهارشنبه

تفاوت رفتار در دو كشور

پرده اول: 
بعد از سلام و احوالپرسي اوليه هركدام از ما از استرسهاي پيش از سفر گفتيم. تعريف كردند كه چطور مامور بازرسي به جاي درك شرايط دوستمان او را وادار كرد تا زانو بندش را در بياورد و يك به دوي شديدي هم كردند بخاطر رفتار نامحترمانه مامور با دوستمان

پرده دوم، گيشه بليط ايا صوفيا
مسئول فروش بليط وقتي كه سه تا رو ديد گفت : چند لحظه صبر كنيد. و شروع كرد به صحبت با همكارش و با اشاره كوچكي به دوستمان با هم مذاكراتي كردند. بعد رو به ما گفت بخاطر شرايط خاص يك نفرمان، دو نفر رايگان  و فقط يك نفر بليط لازم دارد! من و نفيسه گفتيم خب اشتباه حساب ميكني حتي با اين حساب بايد فقط اون فرد رايگان باشد و ما بليط بخريم كه گفت نه، او و يك همراه رايگان! 
صورت بهت زده دوستم از اين احترام و توجه ديدني بود. من هم باور نميكردم استانبول تا اين حد پيشرفت داشته باشد! 
مسئول بليط گفت كه در چند موزه ديگر هم همينطور است! 

پرده سوم، ورودي كاخ دلمه باغچه
سه نفري ميرفتيم كه از زير دستگاه رد بشوين كه يك نكهبان دويد طرف ما و به دوستمان اشاره كرد و با احترامي عير قابل وصف حاليمان كرد او نياز به بازرسي ندارد. 
اينجا هم بليط همان منوال بود.

پرده سوم؛ كاخ دلمه باغچه، انتظار براي ورود به كاخ
از پله ها كه بالا رفتيم و خواستيم بيرون در منتظر بمانيم،  مردي از داخل آمد و به دوستم اشاره كرد، و نوار ورودي را برداشت و ازش خواست برود داخل و روي صندلي منتظر باشد! 

جمله اي از دوستم توي گوشم ساعتهاست  زنگ ميزند: آدم اين همه احترام و امكانات تسهيلاتي ميبينه دلش ميخواد همينجا بمونه و برنگرده! 

بله مردك سواستفاده گر از قدرت ظاهريش به جاي احترام به دوست من و امثال او. در فرودگاه كشور خودش بدترين آزار ها را رساند، و مردمان كشور همسايه با همان فرد در نهايت احترام رفتار كردند و به جاي آزار روحي و جسمي به او امكانات ويژه دادند!

۱ نظر:

  1. آخه اونجا فرودگاه خودش نیست، فرودگاه "امام خمینی" هست. D:

    پاسخحذف