۱۳۹۴ مرداد ۲۲, پنجشنبه

انساني به وسعت دريا

تمام هدفش در زندگی خدمت به دیگران است! گاهی به شدت به این بُعد انسانی اش غبطه میخورم، این همه عشق به همنوع و این همه محبت بی منت ! 
گاهی اوقات هم از دستش حرص میخورم كه چرا انقدر به همه محبت می‌كند و توقع ندارد! میگویم: «همه آدمها ارزش محبت و یاری ندارند»! بارها هم دیده آدمهای پرتوقع نمك نشناس اما ذره ای در ادامه دادن كارش، یاری به انسانها، تاثیر نگذاشته! 
به معنای واقعی كلمه برای دلِ خودش هرچه از دستش برمیاید انجام می‌دهد بی آنكه منتظر پاسخی باشد یا جبران! 
مذهب هم ندارد، به خدا هم اعتقاد ندارد كه برای خدا كاری كند. او نمونه یك "انسان" است! 
حالا چند روزیست یك وظیفه جدید برای خودش تعریف كرده! عمیقا تحت تاثیر قرار گرفته، شك ندارم از چند روز پیش كه شروع شد تا حالا حالاها یكی از بزرگترین دغدغه هایش می‌شود "او" و آینده اش!
دخترك خردسال افغان سرایدار منزلی را دیده، استعدادی كشف كرده، برایش وسایل نقاشی خریده و الان چند روزیست دوست شده اند، هر بار از او مینویسد یا عكس میفرستد مسئولیتی كه برای خودش تعریف كرده را حس میكنم! انگار از دخترش مینویسد، انگار كودك خودش هست! نگاه ممنون و خوشحال دخترك در عكسها نشان میدهد چقدر از این فرشته زمینی ناگهان در زندگی ظاهر شده خوشحال است! 
میدانم از امروز یك بسته به بسته های ارسالی شنبه هایش به سراسر دنیا اضافه می‌شود، این بار مقصد جایی در شیراز، پر از لباس و اسباب بازی! 
شك ندارم هربار به ایران سفر كند پیگیر تحصیل و هنر دخترك می‌شود و شك ندارم بیست سال دیگر دخترك جایی است آن بالا بالاها و شاید بنویسد: «عمو مهربان به من پرِپرواز داد»! 
بعضی ها انسان زاده شدند، دیو و دد نشدند! به او غبطه میخورم، به این قلب بزرگ مهربانش به "قهرمان" بودنش!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر