۱۳۹۳ آذر ۱۳, پنجشنبه

شوخی نژادی

دیش با الگا و دوستانش رفته بودیم بولینگ. یکی از دوستاش یه پسر آلمانی بود که همون اول بازی نشون داد حسابی حرفه ای هست حتی اگر سالهاست بازی نکرده. وقتی دو سه تای اول حسابی امتیاز اورد من گفتم: براوو. و همون موقع الگا که ذاتا  اهل شوخی کردن و سربه سر گذاشتنه یا خنده و شیطنت همیشگیش گفت :You shouldn't be surprise, He is German! you!know, German are professional in everything. He is German 
که یهو پسره با عصبانیت و خیلی جدی گفت: stop it.  Do you know what are you  saying? it's racist!
الگا خشکش زد و آروم گفت دارم شوخی میکنم. سِوِرین  هم با همان جدیت گفت: شوخی خوبی نیست. حواست باشه چی میگی. حرف های تو نژاد پرستانه است.

سکوتی شد و من مبهوت این عکس العمل بودم. مقایسه کردم با ایرانی ها. تا یه چیزی میشه فورا میگیم ما ایرانی ها.... چون طرف ایرانیه! ایرانی ها بهترینند.. ایرانی ها با سوادترن، ایرانی ها اِلند، ایرانی ها بِلند. و اگر تذکر بدی فحش نثارت میشه.

برخورد سورین احترام و رشک برانگیز بود.


پی نوشت: "ا" آدم من نیست اصلا و ابدا. میتونم یه دوست خیلی خوب براش باشم و حاضرم هستم که باشم ولی بیشتر از اون نه. خواستم در جریا باشید. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر