۱۳۹۲ تیر ۱۳, پنجشنبه

عدم اهمبت به ظاهر

چند شب پیش سیما رو اسکایپ برام پیام میذاره " برات سورپرایز دارم" بلافاصله میرم رو خطش ویدئو میده، متوجه میشم موهاشم کوتاه کرده ولی بلافاصله تا میگه سلام میگم :"بدو بگو، چه خبر داری؟کار پیدا کردی؟" صداش میره تو هم میگه:" نه، موهامو کوتاه کردم نمیبینی؟!" منم از هیجانم کم شد و گفتم: " اهان چرا دیدم، مبارکه، ولی فکر کردم خبر مهمتری داری" بعد احساس کردم خیلی تو ذوقش خورده گفتم:" ببخشید تو گفتی سورپرایز داری و من انتظارم این بود که خبر های دیگه داشته باشی، من خیلی رو این چیزها دقت نمیکنم، بهت میاد". خندید و گفت : "واقعا که شبیه مردهایی! "
خلاصه هرجور خواستم این سوتی و حال گیری رو جبران کنم نشد طفلک بدجور تو ذوقش خورده بود. تمام روز بعد داشتم فکر میکردم واقعا چرا من توجه ندارم؟ ایا واقعا این یک خصلت مردانه است؟! قطعا جوابم نه بود چون یادم افتاد که چقدر مرد میشناسم که از صد تا زن دقت بالاتری دارند و کوچکترین تغییری رو متوجه میشوند و ابراز نظر میکنند! بعد یادم افتاد که این معضل رو همیشه داشتم و باعث ناراحتی دوستانم می شدم. تقریبا هیچوقت توجه نکردم به ظاهر و دقت نکردم. متوجه میشدم که تغییر کردند ولی اونقدری اهمیت نداشت که هر بار میبینمشون بگم . معضل وقتی شدید تر میشد که مهمانی یا عروسی هم میرفتم و وقتی برمیگشتم از من میخواستند تعریف کنم. تنها چیزی که من میگفتم این بود عروسیش فوق العاده بود یا بد بود. و بیشتر درباره موزیک نظر میدادم که میشد باهاش رقصید یا نه؟ وقتی از من میپرسیدند عروس چی پوشیده بود؟ میگفتم لباسش خوشگل بود یا بد گل بود! اما وقتی ازم جزییات میخواستن اقعا نمیدونستم لباس چه شکلی بود. کار دیگه به طلا جواهر عروس میرسید واقعا وا میموندم از جواب دادن. یه بار انقدر دوستم از دستم عصبانی شد تصمیم گرفته بودم عروسی بعد به تمام اینها دقت کنم ولی باز جوابها همون طور بود.
از اونور قضیه همون دوستم واقعا وقتی من و میدید به کوچکترین تغییری که خودم هم متوجهش نمیشدم اشاره میکرد، مثلا این دفعه ابروت این شکلی شده! میگفتم نه مثل همیشه است دست نزدم بعد میرفت رو ابروم و نشون میداد که دقیقا کدوم نخ برداشته شده یا اضافه شده!!!
 برام خیلی مهم نیست آدمها متوجه تغییرم بشن یا نه، قطعا مثل همه از تعریف و تمجید خوشحال میشم ولی گاهی هم اذیت میشم از زیادی توجه شاید برای همینه که خودم این توجه رو ندارم ولی قطعا این یک خصلت مردانه نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر