۱۳۹۲ تیر ۱۹, چهارشنبه

عاشقانه های ما با آقای لئو

شب گذشته یکی از بهترین هدایای زندگیم رو گرفتم، البته آموروزو همیشه بهترین هدیه ها رو داده اما این یکی خیلی خاص بود. با هم رفتیم کنسرت لئونارد کوهن. این پیرمرد  با آن صدای بی نظیر،ترانه های ناب، موسیقی فوق العاده و اجرایی شاهکار. این پیرمرد با یک فیگور خاص وارد صحنه میشد به این صورت که میدویید و کلاهش رو از سرش یه لحظه بر میداشت. بعد آهنگ شروع میشد و نصف آهنگها رو نشسته رو زمین اجرا میکرد و چقدر با احساس. بعد که هر بار میخواست از صحنه بره بیرون باز با  فیگور خاصی بود، تصور کنید 180 درجه میچرخید و همینطور کجکی لی لی کنان با یه دست تو هوا بشکن زنان از صحنه میرفت بیرون و دم در خروجی صحنه هم یه فینگر کراس به مردم تحویل میداد.
از تفاوتهای کنسرت های خارحی و ایرانی اولا پوشش زنان هست، برای ایرانی ها همه لباس شب های آنچنانی میپوشند، آرایشگاه میرن و کلی چسان فیسان میکنند، اینجا همه با همون لباس خیابون میان، شلوارک، تاپ، بلوز های ورزشی و ... تصور کنید کنسرت یکی از بزرترین خواننده های دنیا رفتیم و من فکر کنم شیک تر از همه بودم که تازه یه پیراهن ساده رکابی پوشیده بودم با یه کفش راحت!
دوما سکوت مطلق حضار است و تک روی خواننده. هی من ذوق مرگ میشدم و فکر میکردم الان با این اهنگ همه شروع میکنن خوندن و میامدم همراهی کنم یهو میدیدم همه ساکت و صامت نشستن آقا لئو هم خودش فقط میخونه! اصلا یه بار هم میکروفون رو نگرفت طرف جمعیت! جمعیت حتی تو بعضی ترانه ها که واقعا لازم بود با دست همراهی بشه همراهی نمیکردند. فقط کسانی که ته ته وایساده بودن و جوون بودن یه کم شلوغ تر کردن که وقتی همراهی رو ندیدن اونها هم دست کشیدن. مقایسه کنید با کسنرتهای ایرانی که نصفش رو مردم میخونن به جای خواننده و البته به نظر من این یه مورد بهتر از خارجی هاست.

اوج برنامه 15 دقیقه آخر بود که سه بار آقا لئو رفت بیرون و دوباره با یه ترانه بی نظیر برگشت و بهترین ترانه اجرایی که جمع رو اندکی به هیجان انداخت "Take this Waltz" بود.
راستش باورم نمیشه هنوز من در چند قدمی آقا لئو بودم. و خوشحالم که کنسرت این استاد رو که ترانه هاش زندگی است و عشق ، میسوزونه بدون ناله، غمناکه بدون اینکه غمباد بگیری و عاشقانه است عاشقانه واقعی، عاشقانه ای که از آسمان به دوره، زمینی ه زمینی ه، رو همراه کسی بودم که عاشقانه دوستم دارد و من هم! و خودش این رو بهتر از هر کسی میدونه حتی با باز بودن رابطه مون و حتی با اینکه ادمهای مختلفی میان و میرن از زندگیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر