۱۳۹۲ خرداد ۲۵, شنبه

به منتخب مردم

سلامی دوباره به ایران و به مردم ایران که ما را شرمنده کردند!

سلام به شما خواننده های عزیزم که تنها و تنها بخاطر شما آمدم در فضای فارسی ، و هر بار دیگر هم که بسته شود فقط یک عدد به عدد قبلی اضافه کنید. همیشه در فارسی خواهم ماند( البته آن وبلاگ هم موازاتش میماند برای حفظ امنیت)

تبریک صمیمانه برای این پیروزی بزرگ.

این هم نامه من به آقای روحانی:

رییس جمهور منتخب هم میهنانم
جناب آقای روحانی ، سلام.

من یک زن جوان ایرانی هستم، به شما رای ندادم، بعد از وقایع هشتاد و هشت و حصر رییس جمهور منتخبم به دلایلی که برای خودم مستدل و موجه است دیگر نخواستم رای بدهم، حقیقت را بگویم علیه شما فعالیتی نکردم ولی روی خوش هم نشان ندادم، شما از مجمع روحانیت مبارز بودید که کاندیدای مورد نظر مجمع روحانیون مبارز می شدید، شما هرگز اصلاح طلب نبودید اما بخاطر حمایت اصلاح طلبها کاندیدای آنها شدید. راستش خوشتان بیاید یا نه، مردم بیشتر به جنبش سبزی رای دادند که شما حمایتی نکرده بودید، و به خاطره خوش دوران اصلاحات  و خاتمی. اما امروز شما، منتخب مردم هستید. مردمی که با تمام تحقیرهای این سالها باز رای دادند و این بار نام شما را با افتخار نوشتنند و ثبت کردند با حداقل ترین مطالبات ، با کمترین انتظارها و خواسته ها و با بیشترین مماشات و اغماض گری ها. 24 خرداد مردم 2 خرداد و 22 خرداد را این بار با نام شما تکرار کردند تا بگویند هنوز امیدوارند به اصلاح، به اندکی تغییر و به کمی حق آزاد زیستن.
آقای روحانی، از امروز، 25 خرداد، روزی که در تاریخ ایران نه فقط به نام شما که به نام مردم ایران و راهپیمایی سه میلیونی سکوت ، ثبت شده شما وظیفه سنگینی دارید. وظیفه شما این است که مردم را دلسرد نکنید و از امروز تا چهار سال به تنها کسانی که باید اعتماد کنید مردمانی هستند که به شما رای دادند. یادتان باشد شما میلیونها رای مردم را دارید، مردم از شما یک تدارکاتچی نمیخواهند یک " رییس جمهور مقتدر " میخواهند. مردم از شما میخواهند که در عین اعتدال گرایی و تدبیر، گامهایتان به سوی مردم باشد.  یادتان باشد که در هر لحظه ای که به بحران یا مشکل برخوردید تنها راه نجات شما، اعتبار شما، و محبوبیت شما در میان گذاشتن با مردم و کمک گرفتن از آنهاست و شک نکنید اگر به آنها رو بیندازید تنها کسانی هستند که با دل و جان حمایت میکنند.
 به خوبی میدانم شما آواره ای را در دست خواهید گرفت که آباد کردن دوباره اش نه چهار سال که شاید چهل سال طول بکشد. به خوبی میدانم شرایط شما دشوارتر از هر رییس جمهور دیگری است،برای همین جسارت و شجاعت شما برای پذیرفتن این پست را ارج مینهم. اما به عنوان یک شهروند ایرانی ، برای اینکه بتوانم در اینده مملکت سهم بیشتری داشته باشم و مشارکت کنم از شما خواسته هایی دارم که باور کنید بزرگ و غیر قابل دستیابی نیست.

1- آقای روحانی یادتان باشد در پایتخت ایران، تهران، در کنج کوچه اختر و جایی دیگر که نامعلوم است، سه بزرگوار، سه همراه مردم، سه انسان شریف برای حق مردمی که به شما رای دادند در حصر هستند ، من به عنوان یک ایرانی، برای اینکه ایمان دارم نیمی از آرا شما در صفحه به نام شما و در دل به نام میر حسین موسوی بود از شما انتظار دارم با همان تدبیرتان رهاییشان را هر چه زودتر فراهم کنید و اولین هدیه شیرین ریاست جمهوری را به مردم بدهید.
2- بسیاری از مردمی که دو دل به رای دادن بودند به واسطه قهرمانان دربندشان، و حمایت انها از شخص شما حتی از پشت میله های زندان نام شما را بر برگه های رای نوشتند، پس من، از شما انتظار دارم که تدابیری بیندیشید تا هم این عزیزان از پشت میله های زندان در بیایند هم دیگر شاهد دیدن کسی پشت آن میله ها برای ابراز عقیده اش نباشیم.
3-  امیدوارم در طی چهار سال اتی ، تلاش های مثبتی از شما  و دولتتان برای برپایی انتخابات هایی ازاد و سالم ببینم که با اطمینان بتوانم چهار سال آینده در انتخاباتی با معیارهای جهانی رایم را به نام کاندیدای اصلح بنویسم و مشارکت فعال داشته باشم به جای ضد مشارکت فعال.
4- به عنوان یک زن ایرانی از شما انتظار دارم که عزت و اعتبار زنان و مشارکت آنها در اجتماع را به آنها باز گردانید.
5- به عنوان یک جوان ایرانی انتظار دارم همچون آقای خاتمی" به شعر و شعور جوانان" احترام بگذارید و آنها را در اولویت قرار بدهید که بزرگترین سرمایه های دولت شما این جوانان هستند ، که میدانم شبهای انتخابات تا صبح برای راضی کردن مردم دو دل چه زحمتها کشیدند و خون دلها خوردند و حالا با اندکی امید چشم به آینده ای که با شما قرار است بسازند دوخته اند.
6-  به عنوان یک شهروند ایرانی، از شما انتظار دارم هرگز به مردم پشت نکنید، قدرت شما " مردم" هستند، با آنها سخن بگویید.

در نهایت از اینکه از این به بعد میتوانم دوباره سرم را در کشوری غریب بالا بگیرم شما را نشان بدهم و بگویم " رییس جمهورمان " خوشحالم و امیدوارم در راه سختی که قدم برداشتید، با حمایت و صبوری مردم گامهای مهمی بردارید و کشور را به عزت گذشته بازگردانید.

با احترام
م.م

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر