۱۳۹۴ فروردین ۲۷, پنجشنبه

تیندر و گزینیش

در جمع زنانه ای نشسته بودیم و از هر دری صحبت میکردیم که صحبت تیندر شد. تیندر را اولین بار من به چند تا از دوستان ایرانی و خارجی معرفی کردم و البته به خودم یکی از دوستان غیر ایرانی معرفی کرده بود.  آن زمان انگار خیلی ساکنین شهر ما خبر نداشتن ا وجودش و زیاد شلوغ نبود. 
احتمالا شما هم میشناسید ولی برای آنها که نمیشناسند باید بگم تیندر یک اپلیکیشن دوست یابی است که به دلیل مجانی بودن و آسان بودنش و خاصیت انتخاب فاصله محبوب شده. با اینکه خود کمپانیش بارها اعلام کرده هدف اپلیکیشن آنلاین دیتینگ واقعی است اما در بسیاری کشورها بخصوص از سوی مردان جهت یافتن یک نفر برای یک شب استفاده میشود. ولی خیلی ها هم دقیقا به عنوان راهی برای یافتن شریک زندگی استفاده میکنند. 
از مقالات و آمارهای حیرت انگیز مرتبط با تیندر و فیلمهای کوتاه "باز فید" بگذریم، تیندر اسباب بازی خوبی است. اعتیاد آور هم هست. چون میندازدت وسط یک جعبه شکلات و هیجان انتخاب میدهد اما خب معلوم نیست کسی که انتخاب میکنی تو را انتخاب کند! 
در جمع وقتی افراد تعداد مَچ شده هاشون را رو کردند جا خوردم. من البته مدتها بود بازی نکرده بودم، ولی هیچوقت هم آنقدر مَچ نداشتم! بعد گفتم خب بیایید الان بازی کنیم ببینیم کسی مچ میشه با من یا نه؟ بعد از تفاوت عکس گفتم که اتفاقا عکسی که قبلا داشتم و بسیار محجوبانه هم بود بیشتر مچ گرفته بودم تا عکسی که با لباس تابستونی هست و کمی اغوا کننده! و داشتم تفسیر میکردم که بله خیلی جالبه که اگر ایرانی ها بودند برای این عکس مچ میشدند اما این سوئدی ها هیچیشون شبیه آدمیزاد نیست و عکس محجوب مورد پسند تره! اما در حین بازی اطرافیان گفتن :خوب معلومه کسی مچ نمیشه باهات بس که تو همه رو رد میکنی و دقیقا کسانی رو رد میکنی که از عکسشون مشخصه دنبال رابطه هستند و کسانی رو لایک میزنی که امکانش کمتره!
 بعد موبایلم را از دستم گرفتن و تا من برم دستشویی و برگردم دیدم 4 تا مچ برایم پیدا کردند. شب که آمدم خانه شوکه شدم! مثلا یکی که مچ شده بود اصلا علاقه مندی هایش مورد علاقه من نبود و قیافش خیلی خارج از انتظارات من بود. یا یکی دیگرساکن استکهلم. مثلا من خودم وقتی میبینم یکی تو عکسهاش موج سواری دارد کلا همه چیزش هم خوب باشد رد میکنم، دلیل هم اینه که این ادم اهل ماجراجویی است و من شنا هم بلد نیستم برفرض اگر دیت کنم و خوشمون بیاد من در علاقه مندی هاش نمیتوانم شرکت کنم. اما خانمها اعتقاد داشتند این یک بازیه و تو حتی بعد از مچ ممکنه هیچ تماسی هم نگیری و یا حالا ببین چی میشه بعد به تفاوتها فکر کن! 
اما من نمیتونم! شاید اونها درست میگن شاید باید همینطوری هی دست انداخت و انتخاب کرد هرچه شد شد! اما من هرجور فکر میکنم میبینم باید دقیق انتخاب کرد. حتی برای فان! خداییش مگه من بیکارم ملت را سرکار بگذارم وقتی میدونم من اخر هفته ها کار میکنم و نصف دیت ها در آخر هفته است ؟ در شهر خودم میتونم برسم ولی نه 60 کیلومتر آنورتر که هر 40 دقیقه یک قطار میرود! بعد فکر کنید مچ بشید و سر صحبت باز کنید و قرار شود همدیگر را ببینیم و بعد من هی بگم "نمیتونم"! یا مثلا کسی که قیافش واقعا برام قابل تحمل نیست. نمیدونم شاید من خیلی منطقی برخورد میکنم یا خیلی گزینشی. شاید هم باید به همه چی جهت فان نگاه کرد! چون همون خانمهای جمع هم هرگز دیت تیندری نرفتند و جواب خیلی از مچ ها را هم ندادند. فقط بازی میکنند و بعد از مچ شدن بیخیال میشوند.
پی نوشت: راستی الان برخلاف اوایل تیندر شلوغ شده، و در هر جمعی باشی، زنانه ، مردانه، ایرانی، خارجی صحبتش میشود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر